úterý 12. července 2016

DIY / nails & threads




















Strašně dlouho jsem přemýšlela, čím bych ten svůj blog udělala, spíš jak bych ho blíže přiblížila mému životu. No a protože já jsem taková 'kreativní' duše, mám tady první DIY aka Do It Yourself aka Udělej si sám :-d někdo tomu říká ve zkratce a někdo dlouhým názvem, tak aby nevznikly komplikace. Už jsem si toho vyrobila vážně hodně, ale dalo by se říct, že skoro všechno stálo za starou bačkoru :-d A tak jsem se rozhodla udělat 'návod' nebo spíš takovou první pomoc, při tomhle. Ani nevím jak by se to dalo nazvat. Prostě 'Hřebíky & Nitě' . Z těhlech hřebíků a nití si můžete udělat prakticky cokoliv. Já vám ukážu jak si udělat slona :-)


Tak kde bych začala, nejspíš u toho co budeme potřebovat, myslím že většinu máme normálně doma, já jsem si tedy nemusela nic kupovat, jenom jsem si od dědy z boudy něco 'půjčila', ještě nevrátila, ale zatím to nehledal :-d     Takže,

🌸 budeme potřebovat 

  • korkovou nástěnku
  • papír (nebo dva pokud jste tak šikovní jako já)
  • obyčejnou tužku a fixu
  • čtyři nitě 
  • hřebíky s malou hlavičkou
  • malinké kladívko
  • malé kleštičky (není nutné, ale pokud máte citlivé prsty tak ano)
  • lak na vlasy (nejlépe fixaci 4 nebo 5)

1⃣  Začneme tím, že si vezmeme papír, tužku a fixu. Papír je jedno jak budete mít velký, ale čím větší nástěnka, tím více práce :-d já mám A4, a myslím, že je to akorát. Nakreslíme si slona. Tak jak ho mít chceme. Mně se líbí tyhle, animovaná? dalo by se, postavy a zvířata, taková dětská tvorba, joo to je ono. Není to tím, že bych měla brášku, ale vždycky se mi to líbilo :-d Když máme nakresleno, načrtnuto tužkou, obkreslíme fixou, aby bylo vidět a měli jsme to jednodušší. Pak už jen papír s obrysem slona přesuneme na nástěnku.



2⃣  Na nástěnce už máme položený papír se slonem a začíná sranda :-) vezmeme si hřebíčky a kladívko. Nene, ještě to nejdeme pověsit na zeď. Jak jsme si fixou zviditelnili obrys slona, tak přesně ten obrys teď musíme 'osázet' hřebíčky. Po celém obryse musíme dát hřebíčky, mezi sebou asi centimetr, aby tam zase nebyla moc velká díra :-d tohle potrvá tak 10 minut, a proto máme to kladívko. Vždycky ten hřebíček přiťukneme a on bude lépe držet. Kdyby jste to tam zaráželi prstem, ano také to jde, ale bolí to jak čert. Hodně štěstí u hřebíčku! 



3⃣  Pokud máme tedy všechny hřebíčky zatlučené, připravíme si nitě. Připravíme si teprve jednu. Já jsem začala světle růžovou, tedy srdíčkem. Je úplně jedno čím začnete. Uděláme si malinký uzlíček na jednom z hřebíčků a už proplétáme. Jelikož je to do tvaru srdíčka, tam kde jsme si udělali uzlík tak dáváme naproti na hřebíček, tam obmotáme a dáváme na další. Všechny hlavičky by měli mít alespoň jednou obmotáno svou barvou. V tomhle případě, každý hřebíček by měl mít okolo sebe růžovou niť.



4⃣  Celý koloběh opakujeme dokud nejsme spokojení a myslíme si že máme jednu část hotovou. Je lepší, když je tam té nitě více, potom je to aspoň výraznější a vypadá to nakonec lépe. Pokud máme hotovo, uděláme další uzlík na libovolném hřebíčku. Uděláme raději dva a niť ustřihneme.

5⃣   Přesně tenhle systém opakujeme u všech barev a u všech částí. Tedy, pokud se jedná o tohoto slona. První uděláme srdíčko, které jde z chobotu. Poté ucho, tmavě modrou bavlnou, očíčko, tmavě rudá až tmavě růžová a úplně nakonec celé tělo. U těla si dávejte pozor aby jste nedávali niť moc daleko od hřebíčků, mohlo by se to potom celé vyvléknout. 

6⃣  Nesmíme zapomenout na obrys. Jinak by to nemělo ten efekt slona, ale jen nějaké modré skvrny, kterou jsme dělali skoro dvě hodiny. Barvou z očíčka uděláme obrys srdci, stačí jen jednou, nemusí to být moc výrazné, jen aby bylo jasné, že tam nějaký obrys je. Barvou z ucha uděláme obrys kolem celého slona, nezapomeneme v tom momentu udělat i ocásek, který můžeme v podstatě 'obtáhnout' nití dvakrát.

7⃣  Teď máme hotového slona na hřebíčkách. Celého ho postříkáme lakem na vlasy. Zaměříme se hlavně na ocásek a na nohy. Po prvním laku necháme schnout nejlépe aspoň 10 hodin. Je to ta první vrstva. Já jsem to nechala schnout přes noc. Musíme to nalakovat aspoň dvakrát. Takže po cca 10 hodinách nalakovat znovu a to už se nemusíme na nic zaměřovat, to už to nalakujeme rovnoměrně. A jelikož je léto a venku sluníčko, necháme zaschnout venku na sluníčku.



8⃣  Po dvou hodinách, co už by mělo být zaschlé to musíme sundat. A přesně k tomu tady máme ty kleštičky. Protože jsou ty hřebíčky od laku, takže jsou tam i ty nitě přilepené, musíme být hrozně opatrní, abychom si to neroztrhli. Kleštičkami můžeme všechny ty hřebíčky vyndat aniž by nás opět bolely prsty.

9⃣  Máme hotovo! Slon už je na světě! A co? Stálo to za to? Teď ho už jen vložíme mezi dva papíry, založíme do knihy a necháme ho hodinku odpočívat, aby ještě pořádně chytl svůj tvar. Zatíženého slona knihou tedy necháme spát a můžeme si jít shánět rámeček a místo kam si zatlučeme kladívkem hřebíček, protože po téhle práci, už to umíme i sami! Né že předtím ne, ale teď jsme si určitě více jistí :-d



TIP: Stejným způsobem si můžete udělat například i srdíčko. Jen samostatné. U slona jsme měli malé, ale já už mám v pokoji i tohle srdce. Věci budeme potřebovat stejné, jen pouze jednu niť, ale v tomhle případě, pokud by to měl být jenom jeden velký tvar, tak je lepší bavlnka, přeci jen je tluščí a tak to bude už po prvním obmotávání vypadat lépe :-) Hřebíčky v tomhle případě nedávejte jen po obvodu, ale i dovnitř srdce, můžete tam více motat a vypadá to i lépe!



Přeji vám všem kdo to bude zkoušet hodně štěstí při tvoření slona, srdce nebo čehokoli budete chtít! Můžeme vám třeba někdo i pomoci, mně pomáhal Hugo a to jen tím, že mi ležel na nitích a tak mi nešli motat :-d takže radši sami :-d :-) :-)

Krásný zbytek prázdnin! ☀️
Pac a pusu, Kačka :-* 



2 komentáře:

  1. Teda, teda. Pěkný ségra, úplná blogerka jak má být a tohle někdy určitě musím zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedaaa dekuju segra prevelice❤️ Zkus je to sranda zatloukat hrebiky, jen si to nepokladej tu nastenku na nohy, nemohla bys pak nosit sukne😄☹️

      Vymazat