pondělí 22. srpna 2016

EAT MORE CAKE


Vítám vás u prvního dílu 'S Kačkou v kuchyni' a dneska si ukážeme jak péct dort dvě hodiny, z krému udělat pudink, chladit těsto fénem na vlasy a ostatní vychytávky. Tak dobrý, stačí. Ale můžu vám říct, že nechybělo moc a tohle všechno se stalo :-) (zase ale neříkám, že se něco nestalo) Například ten pudink byl nakonec skvělej a to, že jsem pekla dvě hodiny, no aspoň mi stihly uschnout vlasy :-)


Abych se přesunula k úplnému začátku. Upekla jsem svůj první dort. Úplně sama. Začala jsem v 7 večer a skončila, no jak jinak než o dvě hodiny později, v 9 :-) každý má své mouchy a já teprve začínám péct a vařit (možná trošku ostuda když je mi už 16. ups)

Každopádně mě napadlo, že když už tedy něco budu péct nebo kuchtit, mohla bych se s vámi o to takhle podělit. Každý má přece rád jídlo a pár lidí si ho i umí uvařit nebo v dnešním případě i upéct. Nikdy jsem tak netancovala v kuchyni jako když jsem pekla. Na kolik to mám zapnout? Takhle vypadá těsto? ptala jsem se sama sebe pak už i nahlas. Ale dopadlo to docela dobře. Dědeček už si ho zamluvil k svátku (takže bych teď měla péct každý týden abych už nedělala pudink :-d

O tenhle recept jsem poprosila babičku na Moravě poté, co jsem snědla Filípkovi půlku jeho narozeninového dortu :-) 'Není to tak těžké, máš to za půl hodiny' říkala :-) za půl hodiny jsem teprve našla tu správnou mouku.

Všechno jsem pečlivě nafotila, video by asi bylo lepší, abyste mě viděli v akci, ale nemám se k tomu abych si zakládala 'kanál' na jiné než osobní věci :-d tak si to můžete přečíst například nad snídaní a máte o program na odpoledne postaráno :-)

Takže, asi začneme s tím co budeme potřebovat, dobře

začneme těstem, co musíme nakoupit, co si připravit a postup neboli návod jak nespálit a hlavně sníst :-)

TĚSTO
  • 1/2 hrnku moučkového cukru
  • 1/4 oleje (slunečnicový nejspíš)
  • 1/2 hrnku námi nadrcenými vlašskými ořechy
  • 2 vajíčka
  • 3/4 hrnku polohrubé mouky
  • trošku mléka, podle oka :-)
  • půlku pytlíku prášku do pečiva 
  • + k tomu mísu, metličku a dortovou formu

Začneme tím, že utřeme vajíčka společně s cukrem (utřít; já si to hledala na netu tak i pro vás to napíšu, znamená prostě umíchát ty vajíčka s cukrem dohromady) Máme-li utřeno (:-d) přidáme zbylé ingredience a smícháme všechno dohromady, do jedné mísy už úplně všechno.. Když už to máme všechno v míse, vezmeme metličku a uděláme z toho těsto. Je to takový to řídký těsto, když bude málo sladké, dáme cukr ale můžeme ho dát i kdyby byl akorát, oslaďme si život :-)



 Pokud máme takhle těsto připraveno, jdeme na formu, Tu musíme vytřít olejem a udělat to s tou moukou aby se to nelepilo a pak šel ten dort vyndat :-d jistě víte co myslím. K tomu si předehřejeme troubu na 200 stupňů a při téhle teplotě pak pečeme ještě asi 10 minut. Takže tedy. Nalejeme si těsto do formy, dáme do trouby, za 10 minut snížíme na 150 stupňů a pečeme ještě 25 minut :-)







Za 35 minut dort vyndáme, vemte si chňapky ať se nepálíte, a necháme cca 10 minut vychladnout (jen aby forma nepálila). Vyndáme dortík, (upečené těsto), rozkrojíme na půl a necháme chladit dokud nepřijde na řadu krém (v našem případě pudink)



V tom případě se přesouváme k přípravě krému!

KRÉM
  • 1/2 hrnku moučkového cukru
  • půlku vanilkového cukru
  • půlku vanilkového pudinku 
  • půlku másla
  • 3/4 hrnku mlíčka
  • + nezapomeňte na malý hrnec, další míchačku a mixér!



Začneme tak, že si rozměklé máslo (což znamená ne právě z lednice vytahžené) ušleháme s cukrem. Bude to takový zvláštní ale hodně sladká hmota. Míchačkou to ušlehat nejde, nebo jsem jen nešikovná :-d, tak si k tomu můžete rovnou vzít mixér, jen ten ruční! malinkej :-d 

Jestliže máme tohle hotové, vrhneme se na ten samotný krém! Připravme si hrnec a zapněme plotýku na 4, jo 4 bude nejlepší. Nalejme mlíčko, přidejme cukr a pudink. Chvilku takhle povařme a potom přidejme i tu hmotu z másla a cukru :-) Všechno tedy smíchejme dohromady a pořád míchejme míchačku aby tam nebyly hrudky. Když budete mít štěstí, vznikne vám z toho krásnej nadýchanej bílej krém, ale když vás štěstěna nemá, tak jako mě, nic si z toho nedělejte s pudinkem je to určitě lepší!




Nezapomínejte na polevu

A teď, v tenhle okomažik, když jsem všechno dodělala. Nechala jsem chladit rozpůlený dort, krém jsem dala zchladnout do lednice, jsem si myslela, že mám úplně všechno. Tak jsem si v klidu umyla nádobí, nikam jsem nespěchala. Venku už tma jak  pytli, dort studený, krém chtěl tak 10 minut ještě, tak jsem si šla přečíst recept od babi jestli jsem na něco nezapomněla. A JE TO TADY. ZAPOMNĚLA JSEM NA POLEVU. Babička tam ještě píše 'Kup si tu polevu v tom pytlíku, tu jen uděláš v horké lázni'. Ne, nekoupila jsem si jí :-) no, nějak jsem to neudělala :-d 
No ale co teď? vy už v samém finiši a co máte dělat? Prohledala jsem všechny skřínky, ale nikdy žádná čokoláda na vaření. ALE pak si vzpomenu 'Vždyť babička přece kupovala dědovi tu čokoládu na vaření, mlsá jí před spaním' zaběhla jsem do patra, mile se usmála a pelášila zpátky do kuchyně už s čokoládou!

POLEVA
strašně vám doporučuji si jí koupit v tom supermarketu, tohle byla práce na víc, ale zase jsem pak mohla dojíst tu čokoládu co mi zbyla :-)

  • 60g čokolády na vaření
  • 30g (nebo od oka) másla
  • + misku, hrnec a nějakou dřevěnou (tu jsem měla já) vařečku


Takže, poslední věc, která je také opravdu důležitá! :-d Připravme si horkou lázeň (do hrnce nalejeme vodu a necháme vařit na 5) mezitím si do misky, kterou můžeme položit na horkou lázeň, nalámeme čokoladá a připravíme máslo. Položíme na hrnec a hlídáme dokud se nám nebude čokoláda roztékat. Potom pořád mícháme ať se nám nespálí a nemusíme to dělat znovu :-) 



Necháme v klídku a v pokoji vychladnout. Mezitím si vezmeme zbytek oříšku a paličkou je rozdrtíme ať máme nějakou ozdobu i nahoru, na dort.



Blížíme se do konce

Na spodní část dortu dejme polevu, přiklopme. Polejeme čokoládou a posypme oříšky. OLÉ. Dort je na světě! Pokud to budete dělat takhle na večer jako já, tak ho nechce přes noc v lednici a pokud budete rozumní a začnete už po obědě, tak stačí tak 3 hodiny :-)


Tak já jen doufám, že jsem vás namlsala a že si ho upečete nebo řeknete babičce ať to zkusí :-d :-) a jestli jste na dietě? Tak si řekněte "Jím dort protože má někdo někde narozeniny" tímhle mu přeci děláte radost! :-)

Hodně štěstí při pečení a baštení ořechové a kalorické pecky ! :-d :-)
Pac a pusu 'kuchařka a pekařka' Kačka :-*


ps: takhle už jsme si to doma dlabali k snídani my. Všichni mi ho pochválili, neřešila jsem jestli je to jen lítostí jak jsem stála 2 hodiny v kuchyni přičemž už všichni spali :-d a nebo že jim to vážně chutnalo! JÁ TEDA DOUFÁM, ŽE CHUTNALO! každopádně, mě ano a to bylo nejdůležitější, jedla jsem ho přeci jen proto, protože měl někdo narozeniny :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat