neděle 27. listopadu 2016

PARIS 2012 & 2014


V Paříži jsem byla dvakrát. Což už je asi z názvu pochopitelné. Jsem strašně moc ráda, že jsem tam mohla být, jak s mamkou a Rosťou tak ještě se základkou. Tohle cestování je nezapomenutelný zážitek co uvnitř vás zůstane už navždycky. Kdybych mohla, cestuji pořád a vždycky někam jinam. Bohužel jsem chudý student (:-d tohle mě naučila moje kamarádka, a mne to přijde hrozně vtipný) a tak jedu do školy a zpátky. ALE přijde den kdy se to všechno změní a já procestuju všechna místa co bych chtěla, nebo co by mamka chtěla. Ráda bych si sedla do autobusu, letadla a odletěla. Ne kamkoli, nejlíp k moři, ale to až bude teplo. Všichni určitě rádi létají letadlem, i když já pláču to je pravda :-d Tohle je takový throwbacktime článek, protože Paříž je krásná a chtěla bych se s vámi podělit o to co jsem viděla, co jsem tam zažila, a i to jak 'pěkná' holka jsem v tu dobu byla :-d



Mohla bych vždy srovnat rok 2012 a rok 2014. Tak abych vysvětlila proč jsem tam byla dvakrát. Už úplně od mala jsem milovala Francii, vážně. Paříž byla moje cílová destinace navždy. Měla jsem všechno tak skvěle naplánované, co chci vidět, dokonce jsem se chtěla učit francouzsky, no vážně blázen. To jak jsem si to všechno vysnila zkazilo mé očekávání a Paříž pro mě byla ne hnusná, ale nebyla pro mě taková jakou jsem jí chtěla. Představovala jsem si úsměvavé lidi, stánky, pouliční umělce, party kamarádů. Paříž je pro mě hezčí Praha. A Prahu mám ráda, i když se v ní nevyznám, jaksi vůbec. Je to jenom můj vlastní názor ale Paříž stačí jednou a dost. Třeba Dysneyland, tam bych klidně ještě jela. Stejně tak pro mě byl Amsterdam, jednou a dost. Úsměvné je, že do Londýna bych klidně ještě jednou jela, ale to až budu starší. I když jsem Paříž viděla dvakrát, pokaždé pro mě byla jiná. Vždycky byla skvělá, vždycky jsem tam viděla něco nového.

 


 Pokud uvažujete o tom, že by jste do Paříže a celkově do Francie jeli, určitě neváhejte a jeďte! Paříž prostě stojí za to vidět! ♥ je obrovská a výhled z Eiffelovi věže je k nezaplacení

(obě dvě fotky jsou z roku 2012)

Poprvé jsem tam tedy byla v roce 2012. Nedokážu říct měsíc, nejspíše květen. Dostala jsem Paříž k svátku a nemohla jsem se dočkat dne až pojedeme. Dokonce jsem si koupila i náušnice s Eiffelovkou abych zapadla :-d (12 let, co jsem od sebe mohla čekat). Jela jsem s mamkou a Rosťou. Byl to náš první (i poslední zatím myslím) výlet do zahraničí. A to právě Paříž. Město zamilovaných, stvořeno pro mamku a Rosťu. Byli jsme tam snad čtyři dny a stihli jsme všechno co nám slibovali. Ochutnali jsme francouzské bagetky, mm. Velká mňamina.

muzeum, kde je schovaná Mona Lisa 
katedrála Notre Dame samozřejmě 

typická fotka ze zahrad ve Versailles 

Hned první den tedy Vítezný oblouk, zahrady ve Versailles, ostatní parky, vážne si to moc nepamatuji, jsou to čtyři roky :-d :-( Zdá se mi, že jsem jediný člověk co se takhle jakoby u 'travel' článků rozepisuje. Vždycky holky dají jenom pet šest vět a 10 fotek a nazdar, jenže já to musím všechno povědět, aby jste to věděli :-d každopádně rok 2012 byla moje první a ne poslední návštěva Paříže ! :-) ♥ (zjistila jsem, že z roku 2012 těch fotek tolik nemám, ale všechno to vykompenzují fotky z 2014) 

Kačka s bobíkem na hlavě, maminka a Rosťa
Sacre Coeur 
všechny poklady mám schované v krabici ve sklepě, zkusím ji najít, zapisovala jsem si podle mě pečlivě každý krok
Nevím proč, ale fotky z tohohle roku mi přijdou hrozně smutný. Tmavý a bez elánu. :-d ani nevím co to přesně znamená elán, ale sem to sedí :-d teď přijde rok 2016 a to byla teprve zábava.

už tady začíná veselý výlet když se směju na svůj kufr :-d
V roce 2014 jsem tedy jela znovu. S mými kamarády ze školy. Byl to skvělý výlet. Spousta zábavy, ale to bývá, když je to školní výlet. Viděla jsem znovu celou Paříž, ale proč jsem tam jela byl podle mě hlavně Dysneylaynd! A jaký jsem na tenhle nejlepší zábavný park měli krásné počasí! K nezaplacení. Je to vážně skvělé. Nejlepší je jít na horskou dráhu třeba osmkrát za sebou :-) nee není vám špatně. Ten byl ale až poslední den. Abych nepředbíhala. 





Jeli jsme přes noc, autobusem zase. Hned ráno jsme měli prohlídku Paříže samotné. Viděla jsem to sice podruhé ale zase z jiného úhlu a s jinými možnostmi. Tyhle fotky nahoře, jsou fotky z výhledu na Paříž. No není krásná? A obrovská. (a taky špinavá). Tak jak funguje most na zámečky v Paříži, jo to bylo vtipné. My jsme se vrátili a asi za 14 dní ten most s těmi zámečky spadl na přetížení :-d měli jsme kliku, jelikož jsme pod ním pluli lodí. Tak stejně tak si někteří dají svou lásku až na úplný vrchol Paříže. Je to krásný projev lásky, než ten most nespadne :-d ne už dobrý. 

Viděla jsme zase stejné památky a já se nemohla dočkat toho Dysneylandu! Samozřejmě památky jsou důležité, a vy musíte vědět alespoň základy, tak si můžete svést zadek na lodi. 






ukázka Pařížského metra :-)

 PŘIŠEL DEN D. DYSNEYLAND! vstávali jsme tedy kvůli tomu ukrutně brzy, ale byli jsme tam první a to je důležité :-d Nakoupené vstupenky a mohli jsme vyrazit! Myslím, že každý musí Dysneyland milovat. Jak dospělí, tak děti, tak prostě já :-d určitě bych se tam chtěla ještě jednou podívat. Je nezapomenutelný vidět Mickeyho a všechny tyhle potvůrky. Hlavně můj goal na příští návštěvu: být tam až do večera abych viděla ohňostroj!♥ 
















měli by jste tam vidět Elsu a Anu z Frozen, jenom přes ty lidičky netuším :-(

 Našla jsem i fotku z té horské dráhy, ale je jenom malinka a focená rychle telefonem, tak jí ještě zvýrazním :-d aby jste mě i moje kamarády našli :-d

Pokud přemýšlíte o tom zda by jste navštívili Dysneyland nebo Europapark, tak určitě Dysney! Užijete si tam dvakrát tolik zábavy a je to skvělý způsob jak poznat další jinou kulturu, když výlet do Dysney dáte dohromady i s Paříží! :-)

Tak snad vám tenhle článek něco o Paříži řekl, no spíše ji ukázal v jiných fotkách než co jsou na googlu !:-d Kdybych měla šanci se do Paříže podívat, neodmítnu ji, ale rozhodně bych raději navštívila jiné země a pobavila se někde jinde :-d

jediné slovo co z francouštiny umím je 'Bonjour!' ale když budete trénovat, určitě toho řeknete více jak já :-d


Mějte se krásně! Nezapomínejte na své sny, hlavně ohledně cestování! ♥
Pac a pusu Kačka :-*


Žádné komentáře:

Okomentovat